The Green Hell, aşa cum a numit Jackie Stewart vechiul circuit Nurburgring, este locul care a găzduit Grand Prix-uri importante şi care, din nefericire, a luat peste 200 de vieţi. Circuitul deţine cel mai important record de timp pe un tur, 1:29:46 minute, înregistrat de strălucitorul Michael Schumacher, în anul 2004, alături de Ferarri. Astăzi suntem aici pentru a testa noul
model Honda, respectiv
Honda Civic Type R, iar pentru ca acest lucru să fie făcut cum trebuie, am să aleg un copilot priceput, care a trecut prin destule Grand Prix-uri şi care s-a remarcat prin multe curse câştigate în Formula 1.
Max Verstappen, pilot pentru una dintre maşinile RedBull Racing, este candidatul perfect pentru locul din dreapta al acestui test-drive. Pentru cei care nu-l cunosc pe Max Verstappen, el este un pilot de curse olandez, care în 2015, la Grand Prix-ul australian, la numai 17 ani, a devenit cel mai tânăr pilot din istorie care a concurat în Formula 1. Max deţine acumulate peste 800 de puncte de-a lungul carierei sale, începută în echipa celor de la Toro Rosso, iar cea mai recentă victorie a lui este chiar aici, podiumul Grand Prix-ului Germaniei 2019, când a reuşit să învingă atât membrii echipei Mercedes Petronas, cât şi rivalii Scuderiei Ferarri. L-am ales pe Max pentru a-mi fi copilot dintr-un motiv simplu. Pentru sezonul 2019, echipa RedBull a făcut o schimbare majoră, trecând de la motorul celor de la Renault la motorul celor de la Honda, din diverse motive mai mult sau mai puţin birocratice. Până acum Honda nu a dezamăgit în niciun Grand Prix, de când a început această colaborare, aşa că vom încerca să demonstrăm că şi
Type R-ul e un model numai bun
Honda Civic de vânzare.
Despre acest model, atât eu cât şi Max ne punem de acord asupra unui aspect, înainte de a vedea pe circuit ce-i poate motorul: design-ul. În ultimii ani, Honda a câştigat mulţi admiratori datorită aspectului, iar pachetele interior-exterior Carbon dau un aer sport şi totodată confortabil foarte echilibrat maşinii. Navigaţia mare şi combinaţia de culori reuşită, fac interiorul noului Civic primitor şi numai bun de plecat în plimbări.
Ce are nou modelul Type R? Un sistem complet îmbunătăţit de suspensii, o capacitate excelentă de răspuns a direcţiei şi virării. Două elemente importante pe care le vom testa pe circuitul Nurburgring pentru a vedea dacă la o viteză ridicată şi la nişte viraje mai strânse, maşina rămâne tot pe patru roţi şi duce piloţii la finish în siguranţă.
Aşa că, iată-ne ajunşi în Germania, în faţa circuitului lung de mai bine de 25 km, care, într-una dintre porţiuni, este redenumit după Michael Schummacher. Aşa cum ne-au învăţat mai marii test-driveri ai lumii, respectiv trio-ul Top Gear format din Jeremy Clarkson, James May şi Richard Hammond, pentru a testa o maşină, avem nevoie de: unul sau mai mulţi piloţi, în cazul seriei tv ei îl aveau pe Stig, plus un invitat special, ori unul dintre cei trei prezentatori, un cronometru şi un loc de desfăşurare al test-drive-ului bine amenajat, cum ar fi un circuit ori o pistă pentru avioane.
Copilot, bifat. Cronometru, bifat. Maşină, bifat. Circuit, bifat.
Luminile roşii se aprind, iar la stingerea lor pornim. Centurile de siguranţă sunt puse, căştile sunt la locul lor, pentru siguranţa noastră, iar sunetul acceleraţiei se aude frumos pe circuit. Fiind o maşină manuală, pe benzină, reuşeşte să atingă repede 100 km/h, asta în mai puţin de 6 secunde. Este, cu siguranţă, un model sport de temut, care vine din spate atât ca design cât şi ca autonomie a maşinii.
Accelerăm şi înaintăm pe circuitul Nurburgring, iar eleronul modelului Type R ajută, menţinând maşina în totalitate la sol, chiar şi la viteze de peste 200 km/h. De asemenea, roţile pe 20″, ajută considerabil, chiar dacă teoretic, scad confortul dat de maşină.
Fiind o maşină sport, sistemul de distribuţie al forţei de frânare, sistemul de monitorizare al presiunii din anvelope şi, bineînţeles, sistemele de asistenţă respectiv avertizare pentru părăsirea carosabilului şi a benzii de circulaţie sunt un must, potrivit experienţei lui Max, iar Civic Type R-ul le are pe toate!
Dacă reuşeşti să prinzi pe mână noul model Honda, încearcă-l. Un test-drive pe un circuit n-a omorât pe nimeni, dar, cu siguranţă a provocat goluri în stomac mai multor oameni. Dacă nu reuşeşti, treci măcar printr-un kart şi trăieşte puţin mai spre maxim adrenalina!
Acest articol a fost scris pentru proba cu numărul 2 din cadrul competiţiei SuperBlog!
Apreciază:
Apreciază Încarc...