Când am început să organizez nunți, nu credeam că voi ajunge atât de departe. Totul a plecat de la hobby-ul meu și de la obsesia de a planifica în detaliu nunta mea, în copilărie, nuntă la care încă sper să îmi iasă totul așa cum am gândit încă de la acea vârstă fragedă.
Când intri într-o astfel de industrie trebuie să te gândești la multe aspecte, printre care, cel mai important fiind oamenii cu care lucrezi. Atât când vine vorba de miri, cât și de colaboratori, oamenii pot fi dificili în unele situații și trebuie să reușești să menții pacea printr-o cale de mijloc bună pentru toată lumea.
În cadrul unui astfel de eveniment, trebuie privite mai multe aspecte care să fie atât dinamice cât și pe gustul mirilor. În primul rând, evenimentul pleacă de la alegerea sălii în care va avea loc evenimentul. Am întâlnit foarte mulți miri care au vrut o nuntă altfel, unii au organizat-o foarte restrâns la cabana din vârful Ceahlăului, iar alții au vrut ceva mai select, la
un salon de evenimente din Brașov, unde să se poată bucura atât de priveliștea inedită și de aerul curat, cât și de fericitul eveniment în toată splendoarea lui. Pe lângă salon, tot la început, se încheie contractele cu fotograful, cu florăria, cu formația pe care o vrei la nuntă și, bineînțeles cu partea de patiserie, candy-bar și tort.
Aceste prime contracte par cele mai greu de realizat, dar ele sunt de fapt cele mai ușor de atins. Greul abia de acum urmează, căci, în calitate de wedding planner, începi să îți iei rolul în serios. Încep întâlnirile cu mirii, în care, mai întâi de toate trebuie să îi cunoști. De aceea eu de fiecare dată prefer să mă întâlnesc inițial cu clienții mei în propriile lor locuințe. Chiar dacă am multe lucruri de cărat, cum ar fi agende, mostrare de culori, cataloagele de invitații, cataloagele cu mape de bani și meniuri, fotografii care-mi alcătuiesc portofoliul, fac asta pentru a putea vedea ce aș putea aduce din zona lor de confort la nunta lor. Poate un panou cu fotografiile lor pline cu amintiri, poate o scurtă broșură în care să fie făcută o poveste…povestea lor. În general oamenii își amenajează casele după bunul plac, iar în cazul organizării unei nunți, unele detalii din viețile lor personale stau chiar în mediul din care provin.
Dacă alegi să faci o nuntă înafara orașului, trebuie să iei în calcul și faptul că, în general, domnii beau la o nuntă și doamnele, mai ales cele care nu conduc de obicei, sunt obligate să se urce la volan. Așa că, pentru binele tuturor, este fundamental să cauți și cazare în Poiana Brașov care să îi țină pe invitații tăi dezinhibați și dornici de distracție! Totodată, nu uitați de camerele voastre, a mirilor și a nașilor, până la urmă voi sunteți starurile evenimentului. Este posibil să nu găsești într-un singur loc o capacitate atât de mare de cazare pentru toți invitații, așa că ia în calcul mai multe spații de cazare care să fie confortabile și aproape de locul evenimentului.
Înainte de nuntă, cel puțin de trei-patru ori trebuie să existe întâlniri între miri, organizatorul nunții și managerul locației alese. Atunci trebuie stabilite cu exactitate detaliile aranjării meselor, a eventualului candy-bar, fruit-bar sau cocktail-bar sau, de ce nu, a tuturor, doar că asta înseamnă mai puțin spațiu pentru aranjatul meselor și pentru ringul de dans. La o astfel de întâlnire se decide decorul salonului și, în unele cazuri, e posibil ca paleta alesă de miri să nu existe și în dotarea salonului, ceea ce complică puțin lucrurile, dar nimic nu e imposibil. La o paletă de două, trei culori, se poate adăuga și a patra, dar niciodată nu mai mult de atât. De obicei e nevoie de două culori pale și de două care să ofere un contrast frumos, plăcut ochiului.
În general oamenii caută trei aspecte perfecte la o nuntă și anume: meniul, muzica și atmosfera. În funcție de aceste lucruri se decide și darul care va umple mapa de bani. Meniul este important pentru că trebuie să fie pe placul tuturor. Fiind vorba de multe feluri de mâncare, porțiile trebuie proporționate corespunzător și servite la ore fixe, nici prea apropiate unele de altele, dar nici cât să li se facă prea foame invitațiilor. Meniul trebuie gândit în așa fel încât să fie variat, atât pentru pofticioși cât și pentru cei care sunt mai pretențioși la mâncare. Pe lângă mâncare, băutura trebuie să fie variată și la îndemâna oricui, astfel încât eu, ca și organizator, aș suplimenta numărul de ospătari pentru a se putea ocupa cum trebuie de invitații de la mese. În cazul în care la nuntă mirii au parte de mulți oameni tineri, i-aș sfătui, de asemenea, să ia în calcul și un cocktail-bar, căci tinerii cum merg în cluburi, sunt dornici și de niște băuturi alcoolice personalizate.
Muzica. Oamenii vin la nuntă să se distreze. Cum ce-i prea mult strică, iar ce-i prea puțin nu dă bine la imagine, sfatul meu este să vă orientați spre o formație muzicală care are un repertoriu vast și, pe care, în principiu, ați și ascultat-o live cel puțin la un eveniment. Uneori înregistrările sunt total diferite de realitate și e posibil să nu vă placă un solist sau un instrument. Având în vedere că de obicei la o nuntă sunt invitați oameni care fac parte din diferite generații, nu trebuie să lipsească nici Ca la 20 de ani, dar nici Trandafir de la Moldova, căci atunci se supără generațiile. Și o nuntă e ultimul eveniment unde am dori un conflict între generații, nu-i așa? Oamenii trebuie să simtă acel zvâc care să-i determine să sară de pe scaun și să se dezlănțuie pe ringul de dans. Mai o horă într-o horă, mai un dans romantic, lent, cu ținut în brațe și sărutări de mâini, invitații trebuie să se simtă în largul lor pe ringul de dans. Și, odată cu ei și voi, mirii.
Atmosfera. Pe lângă cea oferită de ringul de dans, așezatul la mese este un factor decisiv. E greu să mulțumești pe toată lumea, într-adevăr, dar nu poți așeza colegi de facultate la aceeași masă cu rudele sau colegii de birou ai socrilor la aceeași masă cu prietenii din copilărie. Cum în ziua de astăzi oamenii nu mai au timpul necesar să se întâlnească unii cu alții în alte circumstanțe decât zile de naștere, cumătrii, nunți și înmormântări, încearcă să le dai oportunitatea de a se simți în largul lor alături de oamenii cu care stau la masă. De obicei sunt între 8 și 12 persoane așezate la masa rotundă, nu-i stânjeni punându-i la masă cu niște oameni cu care se vor saluta doar când au ajuns la masă și la plecare.
Totodată, când vine vorba de atracția serii și anume tortul mirilor, intervine o mare problemă. Torturile din mai mult de trei etaje nu mai sunt la modă, plus că au devenit incomode și greu de depozitat în majoritatea saloanelor de nunți. Eu recomand mirilor mei întotdeauna să meargă pe ideea machetelor de torturi, care să aibă ultimul etaj doar clasic, de tort, restul să fie ornată cu marțipan și ce mai vor ei, rămâne la latitudinea lor și a cofetarului, pentru a putea face clasica tăietură în tort, iar pentru invitați să aibă mini-cake-uri sau prăjiturele cu un gramaj puțin mai mare. Un tort de trei etaje plus nu o să fie tăiat niciodată la fel pentru invitați. Pe lângă asta, dacă cineva pleacă înainte de momentul servirii tortului, nu îi poți oferi o feliuță dulce. Prăjiturelele pot începe să fie ambalate după momentul prezentării tortului, care este de obicei în jurul orei 12, după furatul miresei (asta pentru nunțile la care se mai poartă obiceiul) și se pot da invitaților care părăsesc nunta mai repede de desert. De ce să nu oferim tuturor șansa de a gusta tortul?!
Sunteți miri în următorul sezon și nu vreți să vă complicați în detalii și să vă panicați că nu vă ajunge timpul să organizați totul așa cum vreți? Vă puteți baza oricând pe mine. Sunt aici să vă fac cea mai fericită zi din viața voastră exact așa cum v-ați imaginat-o; o nuntă ca-n basme!
Acest articol a fost scris pentru proba cu numărul 19 din cadrul competiției SuperBlog!
Apreciază:
Apreciază Încarc...