Când am început să descopăr cum stă treaba cu influența online nu credeam că lucrurile pot fi atât de complicate. Pentru a putea să te lansezi și relansezi, nu ai nevoie în spate de o întreagă echipă, ci doar de câteva noțiuni care să alcătuiască baza unui vis care va prinde publicul.
Un vis mare de-al meu a fost să-mi iau diploma de Wedding Planner; zic în engleză pentru că așa ne-am obișnuit, pare ceva mai măreț dacă denumești ceea ce faci în engleză. În cazul meu, nu e ceea ce fac în viața de zi cu zi, ci e o nișă pe care vreau să o dezvolt ca job part time, însă lucrurile sunt ceva mai complicate de aici.
Când vorbim de tot ce înseamnă organizare de nunți și evenimente în România, putem număra pe degete oamenii care se ocupă de așa ceva. E o ramură nu foarte bine dezvoltată aici, însă cu ajutorul unei promovări pe rețelele sociale, câteva cursuri de specialitate și multe ore de muncă, vei reuși să îți duci visul la bun sfârșit.
Influența online în organizarea nunților
Fiind o nișă fără prea mari speranțe în România, mai ales în această perioadă, e greu să te faci remarcat dacă nu ai puțină influență în mediul online.
În toată această perioadă mulți dintre bloggerii și vloggerii care se ocupă de această ramură au pus accent pe crearea de conținut virtual, pe vânzările pe social media sau pur și simplu pe găsirea unor soluții pentru a putea organiza evenimente restrânse, cu buget mic pentru anul 2020.
Brandingul personal a crescut în aceste luni, fiind în avantajul tău să te marketezi online astfel încât să nu-ți pierzi urmăritorii și, în niciun caz, afacerea creată în jurul numelui tău.
David Tutera este un celebru organizator de nunți și evenimente, autor și designer din Los Angeles, iar în acest an fără prea multe evenimente nu s-a oprit să nu își bucure cei 278.000 de followers de pe Instagram cu idei pentru nunți, cu diferite design-uri inedite și, bineînteles, cu fotografii cu familia care ilustrează activitățile pe care le-au făcut în toată această pauză, care ar putea inspira mulți alți părinți. David a atins faza de strălucile a brandingului personal, fiind un influencer în online urmărit atât de familiști, cât și de comunitățile LGBT, dar și de designeri și organizatori din toate colțurile lumii.
Specialist în design – influencer on și offline
Un alt vis al meu s-a materializat când m-am mutat în casa mea. Am reușit să îmi construiesc un spațiu din propriile mele idei, așa că am luat decizia de a urma un curs de specialitate care să mă ajute mai departe să îmi dezvolt ochiul și latura creativă.
Martine Claessens, o distinsă doamnă stabilită în România de mulți ani, designer interior, mi-a oferit cele mai frumoase lecții despre design și despre creație în general.
Martine a renovat de la 0 multe apartamente și case, iar totul a pornit de la o simplă pasiune. Inițial a fost o pasiune în crearea de haine de copii, care s-a transformat în pasiunea pentru design.
Martine nu e urmărită chiar de atât de mulți oameni pe rețelele de socializare, însă pe blogul ei are propriul portofoliu, inedit de altfel, iar în cazul ei, promovarea offline este mai importantă decât cea online.
Popularitatea online – noul trend
De câțiva ani încoace internetul a luat o nouă întorsătură și aproape zi de zi a început să aibă din ce în ce mai mulți adepți. Când vine vorba de o rețea de influenceri trebuie să luăm în calcul și faptul că mulți cred că a fi influencer e doar un joc și nu un stil de viață. Mentalitatea care spune: ce e așa greu în a te poza cu pachetele primite și a face reclamă online? este cea mai greu de convins că acest lucru nu poate fi făcut de oricine, mai ales în contextul în care vedem oameni care devin peste noapte influenceri prin cumpărarea de followers și alte lucruri asemănătoare.
Popularitatea online este un trend însă foarte puțini oameni știu să îl facă așa cum trebuie, cu stil, cu eleganță și cu puțin din fiecare ca să poată mulțumi toate categoriile de public.
Astfel încât, în România, câțiva dintre oamenii care știu cum să fie populari și pentru cine sunt urmăriți și de mine și încerc, pe cât posibil, să privesc în ei omul și nu cel plătit să facă o reclamă. Printre ei se numără și următorii:
Alina Ceușan. O admir pe fata asta pentru simplitatea și sinceritatea ei. Cred că este o mamă excelentă, un suflet bun și mă bucur că este un influencer care să învețe și cum să trăiești din ce ai, nu neapărat într-un mod extravagant.
Blogul lui Otravă. Nu-mi amintesc cu exactitate când am descoperit acest blogger, însă știu că a intrat ușor ușor și în topul influencerilor pe care îi urmăresc. Și soția lui, de altfel model, are un cont interesant, plin de culori și publicitate, însă mi se pare puțin cam mult.
Otravă invită publicul să descopere alături de el locuri noi, iar pentru mine e un răgaz să văd și părțile faine din Bucureștiul cu care nu sunt foarte bună prietenă.
Mihai Trofin. Mihai e unul dintre prietenii mei și un fotograf excepțional. Îl trec aici, pe lista influencerilor, pentru simplul fapt că a reușit prin fotografiile de la diverse evenimente să îmi redea poveștile acelor oameni. Este un speaker bun și întotdeauna are un gând pozitiv pentru tine!
Pedilactis. Aici lucrurile sunt mai ample. La Pedilactis găsești un grup de oameni, doctori cu experiență, care sunt foarte deschiși și pregătiți să vorbească cu tine. De ce îi trec la influenceri? Ei bine pentru că, mai presus de informațiile pe care le dețin, preferă să le împărtășească cu părinți și viitori părinți, care trebuie să înțeleagă noțiuni precum alăptarea, primul ajutor pentru nou-născuți, nutriția copilului și alte lucruri folositoare pentru când vine bebe în viața ta.
Fie că ești blogger, vlogger sau ești pasionat de ceea ce se numeste branding personal, trebuie să știi cum să ajungi la oameni. Chiar dacă vrei să vinzi un produs, ori pur și simplu vrei să ajungi la sufletul oamenilor, trebuie să atingi niște puncte esențiale care să-ți determine urmăritorii să rămână alături de tine până la capăt.
Acest articol a fost scris pentru proba cu numărul 24 din cadrul competiției SuperBlog!
Faină lista ta, Denisa <3 chiar ai ales oameni care transmit ceva! 😀
Fain 🙂 Blogul lui Otravă îl urmăresc și eu, dar influencer in zona de organizare nunti nici nu știam ca exista. Succes!
Mai sunt si de la noi influenceri pe partea de organizare. De exemplu, @blagaevents. Sunt cam cei mai mari din domeniu în România